Om de bezoekers aan te zetten tot actie en het aantal klikken te verhogen, gebruik je een call-to-action (CTA) op de website. Met een korte, actiegerichte tekst zoals ‘’Koop nu’’ of ‘’Meld je aan’’ trekt de knop de aandacht van de bezoekers.
De CTA-knop is goed zichtbaar en heeft voldoende contrast met de achtergrond.
De CTA-knop is makkelijk om aan te klikken op verschillende apparaten.
Het is duidelijk voor bezoeker wat er gebeurt als ze op de knop klikken.
De tekst op de knop is kort en helder, bij voorkeur 2 tot 5 woorden.
Gebruik de gebiedende wijs en zet aan tot actie, zoals ‘’Maak nu een afspraak’’.
Er is geen afleiding rondom de knop.
Achter deze knop zit vaak meteen een actie, zoals een formulier invullen, afspraak plannen etc.
Personaliseer de tekst aan op basis van de actie of het doel dat je wilt bereiken. Bijvoorbeeld ‘’Ontvang je gratis e-book’’.
Probeer verschillende 'Actieknoppen' en bekijk hoe mensen erop klikken en of ze daarna iets doen wat jij wilt. Als je weet wat het beste werkt, pas dan de knop aan voor nog betere resultaten.
Meer weten over de best werkende webapp? Wij hebben onze kennis samengevat en gebundeld in één whitepaper. Je leest alles over webapps en hoe wij jou helpen met de best werkende webapp.
Je ontvangt de whitepaper gratis in je inbox.